1890년대 설계된 미국 3대 재벌 밴더빌트 맨션 투어; 오늘날의 화장실과 별로 다를 바 없을 정도의 첨단과학 기술을 자랑했던 저택으로, 뉴욕의 발전상을 볼 수 있기도 하다; 뉴욕 허드슨 강변에 소재한 이 집 근처에는 Rockefeller Kykuit가 존재했고, 시어도어 루스벨트의 집도 존재했다; 시어도어 루스벨트와 벨더빌트 가문 후손들은 자주 만나서 식사를 했다고 한다; 예서도, 록펠러/모건/해리먼-밴더빌트-시어도어 루스벨트 syndicate를 잘 알 수 있다; 시어도어 루스벨트의 반독점법을 통한 모건, 록펠러 때리기는 이미지메이킹인가?; 1920년대 금주법 시대에도 특권층들끼리 만나 몰래 술을 마시는 장소로 활용되었을 것

 


2. 역사[편집]

1890년 미국에서 동종업체의 기업연합(카르텔)이나 기업합동(트러스트) 행위를 처벌하기 위해 만들어진 '셔먼법(Sherman Act)'[1]이 근대적인 반독점법의 효시다. 1914년 반독점 행위에 대해 민사적 손해배상을 인정한 크레이튼법과 불공정한 무역 관행으로부터 미국 기업과 소비자를 보호하는 연방무역위원회법이 잇따라 발효되었다.

2020년대 기준 반독점 정책을 시행하는 나라는 한국포함해 80여 개국에 달한다.

3. 미국[편집]

미국은 기업들이 담합하거나 기타 제휴 등을 통해 해당 시장에서 사실상 독점적 지위를 행사하거나 경쟁을 저하시키는 경우 반독점법을 적용해 규제하고 있다. 반독점법이 적용된 대표적인 사례로는 스탠다드 오일, 노던 시큐리티스, AT&T, NBC가 있다.

반독점법의 본격적인 시행은 시어도어 루스벨트 대통령의 강력한 의지에 기반한다. 위에서 언급했듯 기존에도 미국엔 셔먼 법이 있었지만, 이 법은 사실상 무용지물이었고 심지어는 노사갈등중 노동자를 탄압하는 근거로 사용되기도 했다. 루스벨트 대통령은 본격적으로 셔먼법의 취지대로 활용하여 석유왕 존 데이비슨 록펠러의 스탠더드 오일과 금융왕 존 피어폰트 모건의 노던 시큐리티스를 해체시켰다. 수십년 뒤 AT&T도 반독점법 적용을 받아 지역별로 분사되었다. 현재 미국의 많은 유명 통신회사들은 이때 분사된 AT&T 지역별 지사들을 모태로 두고 있다.[2]

 

 

밴더빌트, 록펠러 커넥션


존 제이콥 애스터 3세가 밴더빌트 가문에게 뉴욕 철도 운영권도 뺏기고 종주 가문인 베어링이 로스차일드에게 연속적으로 패하면서 애스터의 미국 지배력도 쇠퇴합니다. 애스터 3세는 베어링 가문이 파산한 1890년에 사망합니다. 


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When did the men who built America take place?

1865

What was the deal between Rockefeller and Vanderbilt?

In the first interaction, Rockefeller makes a deal with Vanderbilt to charge him $1.65 for a barrel of oil and to fill up all of Vanderbilt’s trains with oil. The episode also indicates that Rockefeller at this time couldn’t even produce enough for half of the trains, but he was determined to figure out a way to do it.

What was Vanderbilt’s role in building America?

What role did Vanderbilt play in helping the country rebuild after the Civil War? Vanderbilt’s role in helping the country rebuild post-Civil War involved building 50,000 miles of railroad making transportation increasingly more efficient and useful in the spreading of ideas, people, and resources.


So Cornelius Vanderbilt, the great visionary who brought us shipping, first by sea, then by rail, was facing competitive pressure by other railroads around the late 1860’s. Already the richest person in America, he sought out a way to further increase marketshare by signing an exclusive agreement with an oil producer. He gave a call to this struggling 27 year-old oil man by the name of John Rockefeller. Overly zealous and confident, Rockefeller walked into the meeting demanding a substantially lower shipping rate. In exchange, he agreed to fill Vanderbilt’s trains with 60 barrels / day, a quantity more than double what he was able to produce on his own. Getting the deal, Rockefeller went home with an equation to solve, if he can figure out how to double his inventory, he’d destroy the competition, all of which were stuck paying higher shipping rates — but how?

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록펠러 1세는 상황을 파악하고 동생 윌리엄 록펠러를 1866년 뉴욕으로 보낸다. 윌리엄 록펠러는 JP모건처럼 뉴욕에 록펠러상회를 차린다. 공식적으로는 록펠러 정유회사 수출 업무를 담당하는 것이었다. 허나, 윌리엄 록펠러는 록펠러 1세와 달리 금융 부문에 탁월한 실력을 보유하고 있었다. 이전 직장에서 21살 나이에 연봉 천 달러, 오천만 원(일억 원), 월 사백여만 원(팔백여만 원)을 받았을 정도였다. 해서, 윌리엄 록펠러 은밀한 임무는 정유회사에 융자나 투자를 할 투자자를 찾는 것이었다.


하여, 윌리엄 록펠러는 뉴욕에서 철도왕 벤더필트, 금융왕 JP모건, 후일 시티은행이 되는 뉴욕내셔널시티은행 은행장 제임스 스틸먼을 만난다. 화려한 저택에서 호화로운 파티를 즐기면서 이들의 우정은 자식 대까지 이어져 결혼으로 이어졌다.


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1867년 코넬리우스 밴더빌트 뉴욕센트럴철도 인수 

록펠러는 또한 밴더빌트 가문이 지휘하던 뉴욕 센트럴 철도로부터도 열렬히 환영을 받았다.


제독 밴더빌트는 자신에게 협약을 강요할 수 있는 사람은 미국을 통틀어 단 한 명,록펠러뿐이라고


말했다고 한다.


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한편 그의 아들 윌리엄 H. 밴더빌트는 신중하게 검토한 다음, 개인적으로 스탠더드 오일의 주식을 매입했다. 1870년대에 선견지명을 발휘하여 록펠러가 미국 최대의 부호가 되어 자기 아버지의 것이던 타이틀을 물려받을 것임을 예견한 사람도 바로 이 아들 밴더빌트였다.


https://blog.naver.com/maria1483


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1877년 코넬리우스 밴더빌트 사망


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The Mutual Alliance Trust Company was a trust company formed in New York City in 1902, with founders such as Cornelius Vanderbilt and William Rockefeller.


When the newly formed Mutual Alliance Trust Company opened for business in New York on the Tuesday after June 29, 1902, there were 13 directors, including Emanuel Lehman and Rockefeller.


When it opened for business on the Tuesday after June 29, 1902, there were 13 directors, including:

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1910년 지킬섬


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밴더빌트 대학, 록펠러 재단 커넥션?

 

 

 

 

밴더빌트, 모건, 해리먼, 클리블랜드, 윌리엄 도노반 커넥션


J. Borden Harriman

On November 13, 1889 he married nineteen-year-old Florence Jaffray Hurst, daughter of shipping executive (and former Civil War Union blockade runner) F.W.J. Hurst.[1] The list of attendees at their wedding included past and future president Grover Cleveland, railroad tycoons Cornelius Vanderbilt and Edward Harriman, John Jacob Astor IV, and J. P. Morgan.[16]

Joseph Wright Harriman
Harriman retained as his lead trial attorney former U.S. Attorney (and future spymaster) William "Wild Bill" Donovan.[21]


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In November 1879, the merchant banking partnership of Drexel, Morgan & Co. gained prominence by selling stock in William Vanderbilt’s New York Central Railroad company without driving down the share price. The deal, which involved the largest block of stock ever publicly offered at that time, emphasized Morgan’s strength as a mobilizer of capital and wholesaler of securities. From that point forward, the firm was closely associated with the railroad industry.


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Morgan merged with the Philadelphia-based investment bank of Drexel to strengthen his hand, bringing him into direct contact with the well-established Baltimore & Ohio and Pennsylvania railroads. Morgan’s railroad portfolio grew in 1877 when William Vanderbilt decided to sell his family’s holdings in the New York Central Railroad after the death of his father, Cornelius “Commodore” Vanderbilt. Drexel, Morgan handled the sale of these securities, which took several years and resulted in J. P. Morgan becoming a director of the New York Central.


제임스 스틸먼/모건/쉬프/록펠러

He forged alliances with the Rockefeller familyStandard Oil and Kuhn, Loeb & Co. to lay a foundation that made it, arguably, "the greatest bank in the Western Hemisphere."[2] He engaged in an expansion policy that made National City the largest bank in the United States by 1894, the first to open foreign branches, and a leader in foreign exchange

Stillman was an investor in a Fractional Warrant of the Baltimore & Ohio Railroad.


존스홉킨스 대학의 설립자 존스 홉킨스는 미국 최초의 철도인 볼티모어 오하이오철도의 중역으로, JP 모건과 존 D. 록펠러에게 그 길을 열어 준 거물이다. 그래서인지 그가 설립한 대학엔 JP 모건도서관이 우뚝 세워져 있다. 나아가 원폭 실험 시대의 이 대학 재산관리인은 히로시마와 나가사키에 원폭 투하를 권고한 바네바 부시였다. (288~296)


- 1879년 모건이 밴더빌트의 뉴욕 중앙 철도 인수

In 1879, William Vanderbiltthe country's richest man, approached Morgan and asked him to rescue the New York Central Railroad from the American public.


1885년에 코닐리어스 밴더빌트의 아들은 J.P. 모건의 재촉 받으며 뉴욕센트럴 철도와 나란히 건설된 웨스터쇼어 철도 인수 결정. 이 인수는 모건이 뉴욕 센트럴 철도와 펜실베니아 철도 사이에 중재한 평화 협정의 일부. 


In 1885 Morgan reorganized the New York, West Shore & Buffalo Railroad; he then leased it to the New York Central. Also in 1885, Morgan brokered an agreement between the NYC and the Pennsylvania Railroad, which were two of the largest railroads in the country. That agreement defused a potentially destructive rate war and rail-line competition between the two railroads.


1880년대 말에 밴더빌트 그룹은 모건의 도움을 받아 4대 철도로 알려진 클리블랜드 신시내티 - 시카고 - 세인트루이스 철도의 주식을 대량 취득. 1880년대 제이피 모건은 당시 2백여 개가 넘게 난립했던 철도회사들을 9개 대기업으로 합병하는 주도적 역할 수행.




Harriman served the Boards of Directors of Bank of America, the Guaranty Trust Company of New York (which later merged with J.P. Morgan & Co.), and the Mutual Life Insurance Company of New York (later known as Mutual of New York).[3]

He was the brother was Orlando Harriman, who was the father of Edward H. Harriman, railroad tycoon.[6]

Anne Harriman (1861–1940), who married, successively, Samuel Stevens Sands Jr. (1856–1889), Lewis Morris Rutherfurd Jr. (1834–1901), and William Kissam Vanderbilt (1849–1920)

 

 

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